fbpx

Capcanele dietelor – un ghid despre cum sa nu pici in ele

O urmăresc demult pe Dr. Laura Ene și am avut chiar plăcerea de a-i lua un interviu despre slăbit sănătos, ceva cam greu de crezut în universul dietelor dureroase.

M-am bucurat foarte mult când am auzit că lansează și o carte – Capcanele dietelor. Dietă pe viață sau stil de viață? – o carte extrem de ușor de citit, despre care pot spune cu mâna pe inimă că este tot ce ai nevoie pentru a slăbi sănătos.

Întrebare care mie mi-a schimbat felul în care mănânc este ”Cu ce îmi alimentez corpul, mă hrănește cât să pot să-mi desfășor activitățile cu succes și să nu mă îmbolnăvesc?”. Sunt gurmandă și mănânc haotic de când mă știu, dar de când îmi tot repet această întrebare, am ajuns să iubesc sincer legumele, frunzele, apa, fructele și să mă bucur din plin de o masă sănătoasă, nu că vreau să slăbesc sau să pară că mănânc sănătos, dar pentru că îmi respect corpul și îmi doresc să funcționeze bine. Vreau să trăiesc mult și să mă bucur de viață! 

Da, evident că mai mănânc și burgeri, pizza sau prăjituri, dar rar, și de fiecare dată încerc să aleg cât mai responsabil. Măcar să aibă o salată sau multe legume, dulciurile să aibă măcar puține cereale integrale, fructe sau cacao pură, să nu mănânc calorii goale – motivul principal pentru care nu mai beau sucuri. Pentru mine cola, sau aproape orice alt suc, înseamnă apă cu zahăr..și chiar nu vreau să beau apă cu zahăr, coloranți și arome.

Dietă pe viață sau stil de viață? 

Motivul pentru care descurajez constant orice fel de dietă este că niciuna nu dă rezultate pe termen lung. Oricât ai slăbi într-un termen de X zile, săptămâni sau luni, rezultatele nu vor rezista atâta timp cât revii la obiceiuri nesănătoase.

capcanele dietelor - Laura Ene
Împreună cu Dr. Laura Ene, la lansarea cărții ”Capcanele Dietelor”

Am încercat și eu mai multe diete în adolescență, cred că niciuna mai mult de câteva zile. Sunt gurmandă, pentru mine să mă abțin înseamnă suferință…și nu exagerez :-)). Cu experiența personală începe și Dr. Laura Ene cartea, care s-a luptat cu kilogramele în plus în adolescență, așa că în carte ne vorbește atât medicul expert, cât și fata care a încercat numeroase diete și nimic nu a funcționat. 

Sănătatea este cea mai prețioasă și mai ușor de pierdut comoară, dar cel mai prost păzită” – E. Angier

Probabil nu este prima dată când vezi comparația dintre corpul uman și o mașină, însă dacă nu acorzi la fel de multă importanță la cum îți alimentezi corpul, comparativ cu modul în care îți îngrijești mașina, laptopul sau alte lucruri de preț, mai trebuie să meditezi puțin la această idee. 🙂

Tot ce mănânci sau bei ar trebui să îți ajute corpul să funcționeze mai bune, să își ia necesarul de vitamine, minerale, nutrienți și să te hidrateze. Evident că mai mănânci și câte un desert, combini alimente nepotrivite la evenimente sau bei un cocktail când ieși în oraș, însă dacă vrei să trăiești mult și sănătos, primele ar trebui să predomine.

Obezitatea este o problemă mult mai serioasă decât aspectul fizic – poate duce la cancer, diabet, depresie, infertilitate, îți îmbolnăvește organele interne și multe alte, pe care le poți descoperi și în carte.

De ce ne îngrășăm?

Ne îngrășăm pentru că mâncăm..simplu! Fie că facem excese sau mâncăm pe sistem nervos, fie că doar gustăm ”prostii” pe fugă, ciugulim sau bem sucuri fără să ne dăm seama măcar, toate astea cumulează mii de calorii și îngrașă. Mai mult decât ne dăm seama și fără să ne hrănească în niciun fel. De asta și avem impresia că nu am mâncat mai nimic toată ziua.

În carte sunt numeroase exerciții, un model de jurnal alimentar, sfaturi despre cum să faci mai sănătoase gustările preferate sau cu ce să le înlocuiești și multe alte informații utile.

Top 5 alimente care îngrașă: 

1. Uleiul – orice tip de ulei îngrașă și să găsește în cantități foarte mari, în special în preparatele din restaurante. Ar trebui să folosești max. 1 linguriță la salate sau în porția de mâncare.

2. Untul, margarina, maioneza – la 600-700 de calorii la 100 gr, nu cred că mai este nimic de zis.

3. Semințele și nuciferele – sunt sănătoase, dar extrem de calorice și grase, consumă-le doar în cantități mici.

4. Produsele de patiserie și cofetărie – conțin sute de calorii/100 gr, extrem de mult zahăr și aproape 0 nutrienți.

5. Brânzeturile grase – de preferat să optezi pentru brânzeturi degresate, iar pe cele fermentate să le combini cu legume cu frunze verzi, pentru a reduce absorbția grăsimilor.

Ce alimente să alegi? 

  • Apa plată, minerală și ceaiul neîndulcit – au 0 calorii, te hidratează și elimină senzație de foame falsă.
  • Legumele verzi proaspete – au doar 25 de calorii/100 gr, numeroase fibre și vitamine și luptă împotriva îmbătrânirii corpului. Le poți adăuga ușor la fiecare masă.
  • Lactate degresate

  • Cereale integrale, leguminoase – combină orezul brun, pastele integrale sau leguminoasele cu legume proaspete și te alegi cu o masă extrem de sănătoasă și plină de nutrienți.
  • Carnea slabă (pește, pui, curcan) – aici aș adăuga și sursa de calitate, cât să mănânci carne, nu apă, hormoni și antibiotice.

Ce mănânci în privat, porți în public” 

”Ca orice alte alegeri pe care le faci în viață, alegerile alimentare vorbesc despre tine și nu rămân fără consecințe pe termen mediu și lung. Dacă preferi sursele de calorii bune, de calitate, pline de fibre, vitamine și minerale, te vei bucura de un set întreg de beneficii: un corp rezistent și sănătos, o stare permanentă de bine, o siluetă armonioasă. Pe de altă parte, dacă integrezi în dieta ta prea multe surse de calorii rele, te va chinui zilnic un apetit insațiabil, te vei îngrășa și te vei expune unui risc crescut de îmbolnăvire. Tu ce alegi?”

Magia și reversul dietelor-minune 

Aici ai o secțiune întreagă în care sunt explicate diete celebre, precum Atkins, Rina, Paleo, Dukan și altele, dar și mirajul pastilelor de slăbit. Cum bănuiești deja, niciuna nu funcționează pe termen lung, de aceea este mult mai simplu să înveți cum funcționează corpul și să aplici câteva tehnici simple pentru tot restul vieții.

Cum te ajută Capcanele Dietelor să slăbești? 

În primul rând că explică foarte simplu toate procesele din organismul nostru cât să înțelegi cum funcționează corpul, de ce este important să-l îngrijim bine și cum ne afectează fieare decizie alimentară luată.

În al doilea rând, conține o mulțime de exerciții pe care le poți aplica să îți stabilești exact motivele pentru care vrei să slăbești, obiceiurile alimentare, cum să-și organizezi timpul și mesele și multe altele. Este distractiv, vei afla mai multe despre tine și te ajută să îți găsești motivele potrivite pentru a avea succes pe termen lung.

Nu în ultimul rând, găsești o mulțime de exemple de mese, sugestii de combinații, opțiuni sănătoase în funcție de stilul de viață. Ai la dispoziție chiar și mini ghiduri despre cum să mănânci responsabil în perioada sărbătorilor, la evenimente sau în oraș.

Ai discount de 20% la carte

Am citit o mulțime de cărți despre sănătate, alimentație sau diete și cred că această carte chiar combină perfect, în nici 300 de pagini, ușor de citit, toate elementele care țin de un stil de viață sănătos, de la psihologie și motivele pentru care facem anumite alegeri, până la alimentație, sport, hidratare și odihnă.

Click aici pentru a cumpăra cartea, iar dacă adaugi și codul ANA20 ai 20% discount, deci nu te costă nici 20 de lei.

Ai grijă de corpul tău, fă alegeri responsabile, alocă-ți timp pentru odihnă și relaxare, fă cât mai multă mișcare și poți spune că faci tot ce ține de tine să ai o viață cât mai lungă și frumoasă. Multă sănătate! 🙂

Share this:

Ana Musat
Sunt o idealistă. Visez să schimb lumea sau măcar o mică parte din ea. Optimismul mă face să văd mereu jumătatea plină a paharului. Îmi plac oamenii pozitivi, cu inițiativă și care își trăiesc viața după propriul set de valori.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *