Responsabilitate în sănătate

Dacă există responsabilitate socială, care se traduce prin grija față de mediul înconjurător și semenii noștri, ar trebui să existe și responsabilitate în sănătate care să se traducă prin grija față de noi înșine. Am alcătuit o scurtă listă care reprezintă, din punctul meu de vedere, minimul pe care îl putem face pentru a ne menține sănătoși și în formă până la vârste înaintate.

1. Primul și cel mai important este controlul medical regulat. În cazul în care nu ai istoric medical sau probleme grave, eu zic că este absolut necesar să faci:

  • analize generale anuale care să cuprindă valorile colesterolului, a glicemiei și toate vitaminele, pe lângă informațiile generale
  • minim un control ginecologic pe an (asta dacă nu ai nici un fel de probleme)
  • minim un consult stomatologic pe an. Cine nu are chef să meargă sau nu crede că are nevoie, sunt convinsă că nu a avut probleme. Eu am avut și m-aș duce regulat și dacă nu am dureri, numai să evit să mai trec prin durerile pe care le-am avut.
  • o ecografie mamară pe an, dacă ai noduli chiar la 6 luni
  • o ecografie abdominală pe an

Acestea ar fi minimum necesar pentru a evita probleme grave pe viitor. Nu cred că mai este nevoie să spun că ar trebui să mergi la doctor pentru orice durere sau disconfort.

2. Alimentația joacă un rol foarte important în tot ceea ce ține de sănătatea noastră și forma fizică. Puțini pot avea un stil de viață perfect sănătos, însă este foarte important să faci măcar mici schimbări. Să reduci pe cât posibil dulciurile, mâncarea de tip fast-food și grăsimile și să introduci cât mai multe fructe și legume în dieta zilnică. Încearcă să mănânci legume la fiecare masă și să ai mereu cu tine un fruct și ceva sănătos de ronțăit (alune, migdale, semințe etc.). De asemenea, ar fi ideal să poți renunța o zi pe săptămână la orice aliment de origine animală.

Sursă: healthspablog.org/

3. Bea multă apă, minim 2L pe zi. Dacă nu poți bea suficientă apă, încearcă să bei și un câte un ceai verde, suc natural de fructe sau să consumi mai multe fructe și legume care să conțină multă apă (citrice, mere, pepene, roșii, castraveți etc.).

4. Folosește cremă pentru protecție solară indiferent de anotimp. Sunt șocată de cât de multe persoane ignoră acest aspect, mai ales vara la plajă. Mi se pare un act de inconștiență să stai la plajă fără nici un fel de protecție. Pe lângă faptul că sunt șanse destul de mari să faci cancer de piele, soarele îmbătrânește foarte mult pielea, în special tenul care este mai expus la soare. După câteva veri cu un astfel de abuz, este destul de probabil să arăți cu 10 ani mai vârstă.

protect-the-skin

5. Este important să faci mișcare la orice vârstă. Poate nu îți permite timpul sau condiția fizică să mergi la sală, la bazin sau să alergi în parc. Dar nu există nici o scuză pentru care să nu faci mișcare măcar câteva minute pe zi. Poți merge pe jos 20 de minute pe zi, să urci scările la metrou, la birou sau acasă, să faci câteva exerciții acasă (abdomene, flotări, genoflexiuni, exerciții cu gantere, pilates etc.).

6. Un aspect la fel de important ca toate cele de mai sus este starea ta interioară. Este foarte important să fii echilibrat, să dormi suficient de mult, să te poți relaxa (recomand măcar 5 minute de meditație zilnic) și să te bucuri de prezent și de lucrurile frumoase din viața ta.

Fiecare punct de mai sus merită cel puțin un articol întreg, însă este necesar să introducem cât mai multe dintre ele în rutina noastră zilnică pentru o viață sănătoasă și împlinită. Nu înseamnă că vei fi ferit de orice boală, însă dacă se întâmplă ceva măcar nu te vei învinovăți pe tine tot restul vieții.

Share this:

Ana Musat
Sunt o idealistă. Visez să schimb lumea sau măcar o mică parte din ea. Optimismul mă face să văd mereu jumătatea plină al paharului. Îmi plac oamenii pozitivi, cu inițiativă și care își trăiesc viața după propriul set de valori.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *