Obiceiuri sănătoase pentru începători

obiceiuri sanatoase

Deși sunt multe informații legate de alimentație și de obiceiuri sănătoase, în general, mulți oameni încă nu știu de unde să înceapă.

Dacă și tu simți că ai nevoie de o schimbare, dar nu știi ce să crezi din avalanșa de informații din online, începe cu următoarele schimbări mici și o să vezi curând îmbunătățiri.

Bea multă apă

Da, o auzi peste tot, dar câtă apă reușești totuși să bei în fiecare zi? Hidratarea este ”regula” de bază. Degeaba ai o alimentație sănătoasă dacă nu îți ajuți organele și țesuturile cu cel mai de preț lucru – apa. 

Ține în permanență lângă tine o sticlă sau un pahar cu apă și bea cât mai des posibil. Sigur nu vei face supradoză. 🙂

Alimentația sănătoasă

Aici este durerea cea mai mare pentru majoritatea oamenilor. Multe informații, multe contradicții, alimente care dăunează, aditivi, pesticide etc. Nimic nu mai este sănătos și sigur.

Regula de aur (ca orice în viață, de fapt): echilibru și cât mai aproape de natural.

Dacă vrei un articol mai detaliat despre nutrienții necesari organismului, dublat de studii, îți recomand acest articol din Authority Nutrition.

Dar cel mai simplu este să îți urmărești corpul și să înțelegi ce are nevoie. Elimină tot ce este dăunător și adaugă cât mai multe fructe, legume, cereale integrale și grăsimi sănătoase (uleiuri, nuci, avocado etc.)

3 pași simpli de a-ți schimba alimentația:

  1. Elimină treptat tot ce ai nesănătos în casă – dulciuri, covrigei sau alte gustări nesănătoase, uleiuri rafinate etc.
  2. Adaugă legume la fiecare masă. Nu trebuie să îți schimbi peste noapte alimentația. Chiar dacă mai mănânci și lucruri ”rele”, măcar adaugă legume lângă – o să prinzi gustul treptat.
  3. Minimum o masă ca la carte și gustări sănătoase. Impune-ți ca măcar la o masă să respecți principiile unei alimentații sănătoase. Poate fi micul dejun, prânz sau cină (preferabil cina, fiind ultima masă a zilei). La această masă consumă doar legume proaspete în diferite combinții: salată, supă cremă, legume la tigaie, pe grătar etc.
    Iar în ceea ce privește gustările, alege mereu fructe proaspete sau nuci (alune crude, migdale, nuci etc.)

Răbdarea este foarte importantă. Nu face foarte multe schimbări brusc, în timp ce încă tânjești după fast-food sau dulciuri.

După ce vei vedea diferența dintre nesănătos și sănătos, te asigur că organismul te va îndruma singur spre mai multe alimente hrănitoare.

Odihnește-te

La fel ca și hidratarea, toată lumea știe cât de important este somnul, dar foarte puțini respectă un anumit program de somn.

Nu cred în ore și studii, care oricum sunt destul de contradictorii și în cazul acesta. Dar cred în ”vocea interioară”. Cu siguranță știi deja de câte ore de somn ai nevoie, mai greu este cu disciplina.

Chiar și o oră de somn înainte de 12 noaptea este sfântă. Încearcă să adormi cât mai des înainte de această oră.

Aproape orice ai avea important de făcut după 10 seara, poate fi făcut și dimineață. Mai ales că te vei trezi mult mai odihnit și cu mintea limpede.

Mai puțin stres

Legat de ce am scris mai sus de somn, ia-ți măcar 1-2 ore seara doar pentru tine. Foarte important este să nu bagi cu laptop-ul sau telefonul în pat. Lumina albastră pe care o emit este foarte dăunătoare somnului de calitate, dar și ochilor.

Citește câteva pagini dintr-o carte bună sau o revistă care îți place înainte de somn. Nu te mai gândi la ce s-a întâmplat peste zi.

Ziua s-a terminat și vei vedea mâine dacă ai vreun motiv de îngrijorare sau ceva este cu adevărat important.

Nu îți va ridica nimeni o statuie dacă aduci în casă problemele de peste zi și te vei stresa gândindu-te la ele. Nici nu le vei rezolva cu puterea gândului. Nici nu vei forța o soluție bună cu mintea obosită.

Învață în fiecare zi să trăiești mai mult pentru tine și mai puțin pentru alții. Nu te forța să faci lucruri pe care nu ți le dorești doar pentru că cei din jur îți spun că așa e bine.

Asta nu înseamnă egoism, înseamnă să îți respecți singura viață pe care o ai și care nici măcar nu știi cât va dura.

Oferă cât mai multe pentru că din bucuria altora îți iei și tu energia pozitivă. Dar oferă-ți și ție ce îți dorești, elimină gândurile negative și nu te lăsa afectat de părerea altora.

Fă mișcare în fiecare zi

Nu trebuie să pierzi ore întregi sau să te chinui la sală dacă nu ești o fire sportivă. Dar începe să faci cât mai multă mișcare în fiecare zi.

Te ajută nu doar să nu iei în greutate sau să slăbești, dar și să fii mai sănătos, mai energic, mai creativ și eficient la locul de muncă.

Câte sugestii ușoare pentru oricine:

  • Mergi mai mult pe jos – coboară cu o stație mai repede sau lasă-ți mașina mai departe.
  • Ieși în weekend-uri la plimări în natură. Vei reduce și stresul foarte mult, te vei bucura de aer mai curat și te va ajuta și să ai un somn mai bun.
  • Fă câteva mișcări de stretching în pat. Decât să dai snooze 5 minute, mai bine faci câteva întinderi ușoare pentru umeri, șolduri, coloană. Articulațiile și mobilitatea îți vor mulțumi.
  • 10 flotări / genoflexiuni / abdomene dimineața. Dacă orice efort ți se pare greu, pentru 10 exerciții ușoare sigur ai timp oricând. Dacă ți se pare puțin, nu îți face griji, ajută foarte mult. Mai bine puțin în FIECARE dimineață, decât să amâni continuu.
  • Sport cu prietenii – propune-le un program regulat de sport. Poate fi baschet, volei sau tenis, laser tag, orice formă de mișcare. Vă veți bucura și de timp de calitate petrecut împreună, mai util decât să stați la o masă, pe lângă beneficiile pentru sănătate.

Cu aceste mici schimbări, introduse treptat în stilul tău de viață, cu siguranță vei observa curând îmbunătățiri. Te vei simți mai bine și vei avea și o stare de spirit mult mai pozitivă.

Vei putea, astfel, să te bucuri mult mai mult de fiecare clipă.

Mult succes și dacă ai vreo întrebare, lasă-mi un comentariu sau mail. Voi răspunde cu drag la fiecare! 🙂

Share this:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *