O zi de sănătate

Am întâlnit multe persoane care și-ar dori să facă mici schimbări în stilul de viață pentru mai multă sănătate și echilibru, însă nu știu de unde să înceapă.

sanatate

Pentru că practica este mai bună decât teoria, mai jos am alcătuit un model pe care îl poți urma să testezi un stil de viață mai sănătos atât din punct de vedere fizic, cât și psihic.

Majoritatea activităților sunt testate pe propria piele, dar și inspirate din stilul de viață al unora dintre cei mai de succes oameni din lume.

Obiceiuri zilnice pentru mai multă sănătate și fericire

6AM – deși mulți dintre cei mai bogați și influenți oameni ai planetei se trezesc la 5AM, începe cu 6AM, mai ales dacă nu ești o persoană matinală (ideal ar fi să te și culci până în ora 23.00 cu o seară înainte).

– începe ziua cu un pahar de apă plată călduță cu lămâie

– fă puțină mișcare: stretching, câteva mișcări de yoga, orice fel de activitate care să îți pună sângele în mișcare și să te dezmorțească

– stabilește-ți agenda zilei: ce obiective ai, ce îți dorești să rezolvi, care sunt prioritățile, cum îți dorești să te simți

7AM – pregătește-ți un mic dejun hrănitor. Câteva variante: 

  • lapte cu cereale, nuci și fructe deshidratate
  • omletă cu branză, ardei gras, roșii și o salată de rucola
  • mix de fructe cu un iaurt grecesc și cereale integrale
  • tartine din pâine integrală cu hummus, ardei gras și castraveți
  • un smoothie cu fructe, lapte vegetal, o mână de verdeață și o felie de pâine integrală cu unt de arahide

8AM – până pleci spre birou citește câteva articole de dezvoltare sau câteva pagini dintr-o carte. Cumpără-ți și e-book-uri pentru a profita de timpii morți din trafic.

9AM -12.00 PM – stabilește-ți prioritățile pentru ziua respectivă și începe cu cel mai dificil task pentru a profita de energia maximă.

– asigură-te că iei câte o scurtă pauză de aprox. 10 minute la fiecare oră pentru a te întinde și a lua o gură de aer proaspăt.

– nu îți întrerupe activitatea pentru a verifica mail-ul. Conform mai multor studii, verificarea constantă a mail-ului omoară productivitatea.

12PM – 1PM – alege un prânz sățios și nutritiv, neapărat însoțit de o salată cu multe legume. Poate fi orez cu legume, piept de pui la grătar, paste integrale cu legume, o supă cremă, mâncare de legume (vinete, dovlecei, mazăre, ciuperci etc.), important este să fie diversificat și bogat în legume.

4PM – ia o gustare alcătuită din fructe și semințe (alune, nuci, migdale etc.).

6PM – fă orice este necesar pentru a te deconecta total de job: ascultă muzică, citește un articol motivațional, sună un prieten etc.

7PM – ia cina în familie sau alături de un prieten apropiat, o persoană pe care nu ai văzut-o de ceva vreme. Nevoia de socializare este una dintre cele mai importante pentru un stil de viață echilibrat și fericit. Cina trebuie să fie ușoară, o salată sau supă.

9PM – petrece puțin timp de calitate cu tine, fă-ți o baie relaxantă, o mască, folosește o cremă sau un ulei de corp. Pe scurt, răsfață-te.

La finalul zilei fă o scurtă evaluare, cum te-ai simțit, ce ai realizat, ce ai fi vrut să faci mai bine și ce activități dorești să urmezi cu consecvență.

Evident că orele sunt trecute orientativ, tu îți poți face programul în funcție de job, obiceiuri și cum te simți că asta este important, de fapt.

Tratează-ți corpul cu respect, așa cum ți-ai sfătui propriul copil și urmărește cu atenție semnalele, nivelul de energie, starea sentimentală etc. Vei ști ce să faci mai departe!

 

 

Share this:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *