Longevitate în 7 pași (VII)

Ultimul pas pentru longevitate este SUPLIMENTAREA. Nu o să scriu foarte multe aici pentru că nu sunt de acord cu suplimentele alimentare fără analize. Dacă nu ai lipsă sau carență de anumite vitamine sau minerale, descoperite în urma analizelor medicale, nu este nevoie să iei nici un supliment. Nimic care nu provine din natură nu este indicat fără vreo nevoie specială, ar trebui să ne acoperim toate nutrimentele din alimentația zilnică.

Adoptă un regim alimentar echilibrat, alcătuit în proporție de 70-80 % din fructe și legume proaspete, de sezon și este posibil să nu ai nevoie de pastile pentru a-ți menține sănătatea.

Îți recomand să îți cumperi o carte care analizează toate vitaminele și mineralele de care are nevoie organismul și să îți alcătuiești un plan alimentar zilnic care să cuprindă toate grupele alimentare. Dacă îți permiți poți merge la un nutriționist însă, având în vedere că este vorba de sănătatea ta, ar fi indicat să deții și tu aceste informații pentru a avea o imagine clară în minte a ce înseamnă un regim alimentar echilibrat și sănătos. Te vei motiva mult mai mult să nu te abați de la el.

Sunt și situații în care ar trebui să iei suplimente:

  • Dacă sistemul digestiv nu îți funcționează bine, ești balonat și nu mergi zilnic (sau măcar la 2 zile) la toaletă, mărește aportul de fibre
  • Dacă nu consumi pește des și grăsimi bune (ulei presat la rece, nuci, semințe etc.), poți lua un supliment de ulei de pește. Este necesar pentru un sistem cardiovascular sănătos și face bine și la aspectul fizic (ten, păr, unghii)
  • Dacă locuiești într-o zonă în care să fii expus la soare câteva minute pe zi ia un supliment de vitamina D
  • Dacă ai dureri de cap frecvente ia magneziu (la fel dacă faci mult sport și ai cârcei de la efort)

Toate acestea trebuiesc discutate totuși cu un doctor înainte. În schimb, militez oricând pentru „suplimente naturale” cum ar fi mierea, polenul, iarba de grâu, mugurii și vlăstarii, condimentele etc. Tot ce este luat direct din natură este indicat și nu poate fi rău să îți suplimentezi dieta zilnică cu hrană vie.

Respectă măcar 80% din acești 7 pași și sigur vei avea o viață lungă și lipsită de boli grave, cheia stă în echilibru și stare de bine. Învață să te bucuri de viață și de tot ceea ce te înconjoară, să îți respecți corpul, să îți exprimi iubirea pentru cei din jur, să elimini sentimentele negative și să lupți pentru tot ce îți dorești să realizezi. Nu vei deveni nemuritor, însă vei avea o viață frumoasă și fără regrete la bătrânețe.

Multă sănătate!

P.S.: Dacă îți dorești să studiezi în amănunt cei 7 pași, poți cumpăra cartea „Secretul longevității” de Mark Liponis pe Librarie.net sau Elefant.ro. Cartea curpinde și un plan alimentar de 8 zile pentru ultralongevitate, eu zic că își merită toți banii (foarte puțini de altfel) 🙂

Share this:

Ana Musat
Sunt o idealistă. Visez să schimb lumea sau măcar o mică parte din ea. Optimismul mă face să văd mereu jumătatea plină al paharului. Îmi plac oamenii pozitivi, cu inițiativă și care își trăiesc viața după propriul set de valori.

One thought on “Longevitate în 7 pași (VII)

  • March 5, 2016 at 8:10 pm
    Permalink

    Imi place ca am mai dat de inca un site bun.

    Reply

Leave a Reply to Vali Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *