Longevitate în 7 pași (VI)

Cel de-al 6-lea pas pentru o viață lungă și sănătoasă descris de Mark Liponis este CALMAREA și se referă la un cumul de factori care ne înconjoară și ne decid nivelul sistemului imunitar.

Calmare se referă în principiu la locul în care locuiești. Este important să îți creezi un mediu relaxant și benefic, începând de la felul în care îți decorezi casa, până la curățenie și lumină (cât mai multă lumină naturală ziua și întuneric perfect noaptea). Alți factori importanți sunt:

1. Atingerea – atingerea consolidează relațiile fie că este vorba de masaj, atingerea dintre mama și copilul său, între iubiți sau prieteni. Oferă o îmbrățișare persoanei de lângă tine și vei vedea că te vei simți imediat mai bine.

2. Mirosul – aromele plăcute relaxează organismul și întăresc sistemul imunitar, pe când mirosurile neplăcute și fumul alertează sistemul imunitar. Înconjoară-te de arome plăcute și evită locurile cu mult fum. Ai grijă și să arunci gunoiul des și să nu lași mâncarea să se strice în frigider.

3. Sunetul – are un efect terapeutic, există numeroase studii care atestă că muzica eliberează substanțe în creier asemănătoare morfinei. Ascultă muzică cât mai des posibil, ai de unde alege indiferent dacă vrei să te relaxezi, să te calmezi sau să te energizezi.

4. Aerul curat – nu mai este nevoie de nici o explicație sau demonstrație pentru a indica importanța aerului curat pentru sănătate și stare de bine. Chiar dacă locuiești într-un oraș poluat, încearcă să ai cât mai multe plante acasă, ieși cât mai des în natură și investește într-un sistem de filtrare al aerului de calitate, organismul îți va mulțumi.

5. Apa curată – deși găsești apă la fiecare colț și îți curge permanent la robinet, este din ce în ce mai greu să găsești apă curată, chiar și în apele îmbuteliate este greu să ai încredere. Ideal ar fi să găsești un izvor natural aproape de tine de unde să îți procuri apa și să o depozitezi în recipiente de sticlă. Mai există și varianta unui sistem de filtrare al apei, așa poți avea acces rapid la apă curată chiar de la robinet.

6. Alergenii din casă – mucegaiul, ciupercile și insectele mici îți dau sistemul imunitar peste cap. Asigură-te că nu ai mucegai, în special în baie și zonele expuse la umezeală și fă o dezinsecție periodică. Gândacii de bucătărie există în majoritatea locuințelor și chiar dacă nu îi vezi, doar excrementele lor sunt factori alergeni majori.

Cum să îți calmezi mediul înconjurător:

  • Inspectează-ți locuința de posibili alergeni. Repară orice crăpătură sau țeavă spartă astfel încât să nu existe umezeală și montează un ventilator în baie care să elimine aburul după duș. Aspiră des, du covoarele la curățătorie periodic sau renunță la ele și verifică dacă ai gândaci (în carte este menționată o capcană la îndemâna oricui – pune zaț de cafea cu apă într-un borcan și lipește-l de un perete, gândacii sunt atrași de zaț și nu vor mai putea să iasă).
  • Transformă-ți locuința într-un mediu relaxant – cumpără plante, înconjoară-te de tablouri frumoase, poze cu persoanele dragi și mesaje motivaționale. Asigură-te că este suficientă lumină naturală, pune muzică relaxantă, înconjoară-te de miros de flori, esențe parfumate, crează-ți un spațiu în care să mănânci alături de familie sau prieteni, aprinde seară lumânări sau orice altceva te calmează și relaxează. Timpul petrecut acasă trebuie să fie tot timpul liniștitor și fericit.
  • Investește într-un filtru de aer și unul de apă, chiar dacă este costisitor, pe termen lung își merită banii și sănătatea este cea mai importantă, nu-i așa?
  • Răsfață-te periodic cu un masaj, o zi la spa, aromaterapie sau orice altceva te face să te simți bine. Pentru a economisi bani îți poți crea acasă propriul spa – fă o baie fierbinte cu spumă, lumânări parfumate, esențe, sare de baie și cumpără-ți un aparat de masaj pentru a beneficia de tot ritualul de relaxare.
  • Transformă-ți dormitorul într-un mediu relaxant, acoperă zgomotul de fundal cu muzica în surdină sau cascade de interior, elimină aparatura din cameră, inclusiv telefonul și asigură-te că este întuneric total înainte de somn. Dacă nu ai cum să blochezi toate sursele de lumină, cumpără-ți o mască de somn.
  • Relaxează-ți picioarele după o zi de muncă ținându-le ridicate timp de 20-30 de minute și cu dușuri alternative (aprox. 1 minut cald, 30 de secunde rece) – face minuni și pentru fermitatea pielii, pe lângă relaxare și senzația de picioare ușoare.

Poți face ce vrei din casa ta atâta timp cât de relaxează și te simți bine, zugrăvește pereții în ce culori vrei, cumpără-ți un acvariu, cascadă de interior, plante, perne moi și colorate, orice te face fericit să ajungi acasă.

Este poate cel mai dificil pas, dar odată ce începi să rezolvi din toți pașii de mai sus o să te simți mai bine și o să vezi că este ușor să îți transformi locuința într-o oază de fericire. Și având în vedere că, de obicei, petrecem mai mult timp la birou decât acasă, asigură-te că și la muncă ai parte de un aer curat și un colț al tău de relaxare, nu cred că deranjează pe nimeni să cumperi o plantă, să pui pe birou poze cu persoane dragi sau orice altceva te liniștește.

Share this:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *