Longevitate în 7 pași (I)

Am început să citesc cartea „Secretul longevității” de Mark Liponis. Autorul explică foarte clar cum funcționează sistemul imunitar și ce putem face pentru a-l menține la cote optime.

652x450_134407-longevitate

La fel cum orice acțiune afectează creierul, așa și sistemul imunitar este activat de anumiți factori. Important de știut este că activarea sistemului imunitar nu este un lucru bun, acesta se activează când este pus în pericol și asta duce la slăbirea lui și incapacitatea de a mai apăra organismul. De aici apar bolile autoimune și afecțiuni precum osteoporoza, Alzheimer, afecțiuni cardiace, diabet sau cancer.

Sistemul imunitar poate fi întărit prin 7 pași care duc la o viață lungă și sănătoasă:

  1. Respirația – deși este un gest reflex, ar trebui să acordăm mai multă atenție felului în care respirăm
  2. Alimentația – motivele pentru care trebuie să avem o alimentație echilibrată și sănătoasă sunt evidente 🙂
  3. Somnul – este important nu neapărat cât dormim, ci mai ales calitatea somnului
  4. Sportul – la fel ca în cazul alimentației, motivele sunt evidente
  5. Dragostea – și aici mă refer la iubirea pentru persoanele apropiate, pentru viață și pentru tot ceea ce faci zi de zi
  6. Calmul – stresul este unul dintre motivele principale ale activării sistemului imunitar
  7. Suplimentarea – unde alimentația nu poate acoperi nevoile zilnice, intervin suplimentele

Am vrut să scriu un singur articol despre carte, însă m-am gândit că s-ar transforma într-unul foarte lung și că fiecare pas necesită mai multă atenție. Așa că începem cu primul pas 🙂

1. Respirația

Este lucrul care ne ține în viață, însă puține persoane îi acordă atenția necesară. Există 3 modalități prin care poți respira: clavicular, toracic sau abdominal. Ai observat cum respiră un copil? Acesta respiră din abdomen, care este și metoda cea mai bună. Atunci când respirăm la nivel clavicular, oxigenul ajunge doar în partea superioară a plămânilor ceea ce duce la deficiențe respiratorii, chiar astm și afecțiuni mai grave pentru că oxigenul nu este distribuit corespunzător în corp.

Primul pas pentru o respirație corectă este să devii conștient de modul în care respiri și să încerci să ți-o reglezi. Respirația are 4 faze: inspirația, faza de platou, expirația, faza de platou. Obiectivul este să prelungim expirația și faza de platou a expirației, fază în care eliminăm dioxidul de carbon din corp.

Un exercițiu util de întărire a diafragmei este să ții pumnul strâns și să încerci să inspiri prin el. Concentrează-te pe abdomen și asigură-te că acesta se umflă. Fă acest exercițiu de 4-5 ori pe zi, însă nu consecutiv, alternează cu respirații normale. Un alt exercițiu este oftatul. Inspiră adânc pe nas, apoi oftează. Fă acest exercițiu de 3 ori la rând, mai ales în momentele în care simți că ai respirația încordată sau greoaie.

De asemenea, sportul ajută foarte mult, mai ales înotul. Poți afla mai multe informații despre respirație pe www.breathing.com sau www.resperate.com

 

Sursă foto: sanatate.acasa.ro

Share this:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *