De ce să urmezi o dietă alcalină?

Nu sunt adepta dietelor, însă sunt adepta alimentației sănătoase și îmi place să descopăr noi metode prin care să îți menții sănătatea, mai ales dacă sunt simplu de urmat. Am aflat de curând despre beneficiile unei alimentații alcaline (pH > 7) și m-am gândit să fac o listă cu alimentele alcaline, care ar trebui consumate zilnic în cantități mari, și cele acide, care ar trebui consumate mai rar sau chiar deloc.

dieta alcalina

Mai multe informații despre alcalinitate și dieta alcalină poți descoperi în acest material, scris de domnul Dr. Cătălin Luca, un site foarte util de altfel. 🙂

Alimente alcaline:

1. Toate alimentele cu frunze verzi (salate, varză, ceapă verde, lucernă, pătrunjel, mărar etc.)

2. Fructe:

– mere, pere, caise, piersici, nectarine, struguri, stafide, pepene galben și roșu, căpşuni, cireşe
– coacăze, zmeură, merişor
– lămâi coapte, lămâi verzi, grapefruit, mandarine, portocale
– ananas proaspăt, banane, rodii, fructul pasiunii, mango, guava, kiwi, nucă de cocos proaspătă, papaya, curmale, smochine

3.  Legume

– anghinare, sparanghel, avocado, muguri de bambus, germeni de cereale, castane comestibile, porumb dulce, alge           – fasole verde şi uscată, fasole lima, mazăre, mazăre verde,
– morcovi, ţelină, conopidă, cartof alb, cartof dulce, ceapă, păstârnac, usturoi, hrean, gulie, sfeclă, dovleac
– roşii, castravete, vinete, dovlecei, ridichi, ardei gras, gogoşari, ciuperci, măsline

4.  Altele

– cidru de mere, oţet, uleiuri comestibile presate la rece, condimente naturale, vin organic, ceai de plante medicinale, ceai verde 
– lapte bătut, zer crud, lapte crud, migdale, miso (din soia), iaurt din lapte crud, lapte de migdale
– mei, quinoa, soia, hrişcă

Alimente acide:

– băuturi alcoolice, tutun, băuturi răcoritoare, cafea, aspirină, uleiuri procesate
– banane verzi, afine, mure, coacăze, prune proaspete și uscate
– pâine și produse din făină (fursecuri, biscuiți, paste, plăcinte, cereale rafinate etc.), orz, orez alb și brun, tărâţe de grâu, linte
– zahăr și dulciuri (prăjituri, înghețată, gem, dulceață, bomboane etc.), ciocolată şi cacao, nuci, alune americane
– carne – inclusiv peşte, moluşte, scoici şi carne de pasăre, produse lactate și brânzeturi, ouă
– coloranţi artificiali, amidon de porumb, sosuri, arome artificiale, fructe și legume conservate, gelatină

Nu înseamnă neapărat că toate alimentele acide sunt nesănătoase, dar este de preferat să le consumăm rar. Foarte important este ca și apa pe care o bem zilnic să fie alcalină, poți verifica pH-ul de pe ambalaj să fie cât mai mare sau, dacă îți permiți, să instalezi un sistem de filtrare al apei (exemplu). De asemenea, este esențial să faci mișcare zilnic și să ai o stare de spirit cât mai bună și pozitivă, reducând stresul și sentimentele negative.

Share this:

Ana Musat
Sunt o idealistă. Visez să schimb lumea sau măcar o mică parte din ea. Optimismul mă face să văd mereu jumătatea plină al paharului. Îmi plac oamenii pozitivi, cu inițiativă și care își trăiesc viața după propriul set de valori.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *