Cum să-ți păstrezi creierul tânăr

Într-o lume agitată în care toți oamenii aleargă după perfecțiune, o carieră de vis, o familie perfectă, mulți prieteni sau vacanțe în locuri inedite, sănătatea este plasată, în general, pe ultimul loc.

Însă este imposibil să ținem pasul cu provocările vieții fără să ne îngrijim de sănătate, să mâncăm adecvat, să facem mișcare și să ne însușim măcar câteva obiceiuri sănătoase.

Hrană pentru creier:

Creierul consumă aproximativ un sfert din energia întregului corp, iar pentru o funcționare fără de greșeală are nevoie de hrană sănătoasă și naturală. Printre alimentele recunoscute pentru efectul benefic asupra creierul se numără:

  • Omega 3 –  substanța minune pentru activitatea cerebrală. Îl poți găsi în peștele gras (somon, macron, ton, sardine sau hering), fructe de mare, nuci (alune, migdale, caju etc.) și semințe de in. Consumă aceste alimente de minim 3 ori pe săptămână.
  • Acetilcolina –  un neurotransmițător care este obligatoriu pentru o memorie perfectă. O poți găsi în ou, brânzeturi, ficat, carne, broccoli, soia, spanac sau varză.
  • Serotonina – pentru o stare de spirit bună și odihnă. Se găsește în paste, cartofi, legume sau ciocolată neagră (peste 75% cacao).
  • Legumele – vitale pentru orice funcție a corpului. Încearcă să introduci la fiecare masă o porție de legume.
  • Fructele –€“ în special fructele de pădure sunt foarte benefice pentru creier. La fel ca în cazul legumelor, acestea sunt vitale pentru toate funcțiile organismului, încearcă să consumi minim 2 porții pe zi și diversifică meniul.

Obiceiuri sănătoase:

Pe lângă o alimentație diversificată și naturală, câteva obiceiuri sănătoase nu numai că îți vor îmbunătăți performanțele, dar te vor feri și de boli precum Alzheimer.

  • Odihnește-te. Încearcă să îți faci un program de somn regulat, nu este obligatoriu să fie 8 ore pe noapte, fiecare persoană are propriul sistem, te poți odihni în doar 6 ore sau poate ai nevoie de 9 ore de somn. Important este să fii atent la reacțiile organismului tău și să încerci să te culci în fiecare seară la aceași oră și să te trezești la aceași oră.
  • braqinHidratează-te. Peste 75% din creier este compus din apă, de aceea este important să bei minim 2L de apă pe zi, chiar mai mult dacă faci sport sau este foarte cald afară.
  • Fă sport. Mișcarea ajută la circulația sângelui și oxigenarea creierul, nu mai spunem de starea psihică bună din urma unei sesiuni de transpirație. Încearcă să faci sport de minim 3 ori pe săptămână, ideal ar fi în aer liber, mergi pe jos zilnic și urcă scările în loc să folosești liftul sau scările rulante. Dacă nu îți permiți un abonament la sală sau la bazin, poți alerga în parc sau face exerciții acasă,  internetul este plin de clipuri cu diverse exerciții.
  • Exerciții pentru creier. Rezolvă puzzle-uri sau integrame de câte ori ai ocazia, sunt foarte benefice pentru activitatea cerebrală. Sunt multe site-uri, chiar și aplicații de telefon, cu jocuri de logică, pentru memorie sau de matematică, încearcă să le folosești de câte ori ai ocazia.

Încearcă să îți schimbi stilul de viață treptat, în fiecare zi să adaugi un nou aliment în dieta ta, să crești numărul de exerciții fizice (sau repetări) de la o săptămână la alta. Într-o săptămână să rezolvi o revistă de integrame, în altă săptămână să citești o carte sau să te joci măcar 10-15 minute pe zi jocuri de inteligență. În scurt timp, vei observa diferența!

Share this:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *