Alimentație sănătoasă de weekend

Cele mai multe persoane își propun să adopte o alimentație sănătoasă (și orice altceva) de luni. Evit să folosesc cuvântul dietă pentru că nu sunt de acord cu ele și consider că important atât pentru slăbit, cât și pentru sănătate, este să faci mici schimbări în fiecare zi și să trăiești zi de zi cu o serie de obiceiuri sănătoase.

Eu te sfătuiesc să începi în primul rând de astăzi, dar dacă preferi să mai amâni puțin, începe cu weekend-ul. Este momentul perfect, în care ai mai mult timp pentru cumpărături și planificat mese, ai mai puțină activitate și te poți concentra pe lucrurile importante pentru tine.

alimentatie sanatoasa

Începe de vineri să arunci (sau să donezi) tot ce ai nesănătos în casă: dulciuri, sucuri, semipreparate sau produse ambalate etc.

Apoi fă un drum până la cea mai apropiată piață și cumpără cât mai multe fructe și legume, orice este pe gustul tău. Nu uita de lămâi.

Ideal pentru a dezvolta anumite obiceiuri sănătoase, care să țină în timp, este să mănânci exclusiv fructe și legume weekend-ul acesta, iar de luni poți introduce treptat și cereale integrale și proteine animale (în cazul în care mănânci).

Exemple de meniuri pentru o alimentație sănătoasă

Pentru că teorie știe mai toată lumea și internetul este foarte cuprinzător, o să trec direct la câteva variante de mese și gustări din care să-ți alegi preferatele.

Le poți schimba între ele cum vrei tu, important este să mănânci cât mai multe fructe și legume în fiecare zi.

Mic dejun:

  • Începe fiecare dimineață cu un pahar de apă călduță cu lămâie, cu jumătate de oră înainte de masă
  • Salată de fructe, în orice combinație dorești tu (preferabil proaspete), cu puțină miere și zeamă de lămâie
  • Smoothie dintr-o jumătate de banană și fructe de pădure cu semințe de chia, spirulină și fibre tranzit. La fel, poți alege orice combinație de fructe și superalimente preferi
  • Bastonșe de morcovi, ardei și castraveți cu hummus

Prânz:

  • O salată generoasă de verdeață (rucola, baby spinach, salată verde etc.), pătrunjel, ardei gras de 3 culori, roșii, castravete, avocado și năut, cu un dressing de ulei de măsline cu zeamă de lămâie și piper negru
  • Legume la wok – poți alege orice combinație, inclusiv congelate la pungă, sunt sănătoase și își păstrează proprietățile. Singura condiție este să le gătești cât mai puțin, doar le tragi prin wok timp de 2-3 minute
  • Cartofi întregi la cuptor serviți cu ardei tăiați cubulețe, pasta de avocado, sfeclă roșie și tofu. Poți alege o variantă și cu sos de roșii natural și orice legume preferi
  • Cartofi dulci la cuptor, la care se poate adăuga și un dovlecel, puțină ceapă și ardei

Cină:

  • Un bol de supă cremă de linte sau orice alte legume (broccoli, mazăre, morcovi, roșii etc.)
  • O salată de rucola cu măr și nuci, plus dressing de ulei de măsline cu zeamă de lămâie și piper
  • Legume la grătar (ciuperci, ardei, dovlecel și vinete) cu o salată mică
  • 2-3 chfteluțe de năut la cuptor (falafel) cu o salată de pătrunjel (tabouleh)
  • Paste raw din zucchini cu sos pesto și nuci

Gustări:

  • Orice fruct
  • O mică salată de morcovi și țelină răzuite
  • O mână de nuci (românești, caju, migdale etc.)
  • Un smoothie – acum se găsește mai la fiecare colț de stradă, așa că este ideal dacă ești pe drumuri

Acestea sunt doar câteva variante, fiecare poate fi îmbunătățită astfel încât să fie pe placul tău și să te bucuri de mese.

alimentatie sanatoasa

În fiecare zi, asigură-te și că bei min. cei 2L de apă necesari și 1-2 ceaiuri verzi sau orice amestec de plante dorești.

În plus, pentru a simți cât mai multe beneficii, încearcă să faci și cât mai multă mișcare. O plimbare mai alertă în natură, bazin, câteva mișcări de yoga sau pilates etc.

Doar după un weekend o să vezi rezultate pe pielea ta și vei vedea că te vei simți mai energic și mai sănătos, ceea ce te va motiva să continui și luni cu o alimentație sănătoasă și un stil de viață cât mai activ.

Pentru o experiență completă, îți poți rezerva acest weekend să îți acorzi mai multă atenție pe toate planurile. Evaluează ce îți aduce mai multă fericire, ce vrei să realizezi și cum poți ajunge acolo, citește, analizează ce activități distructive sau benefice ai, ce oameni ai jurul tău etc.

Nu mai amâna nimic și nu mai lăsa pe lunea viitoare. Începe chiar de astăzi să trăiești mai bine, echlilibrat și să te bucuri cu adevărat de fiecare moment!

Dacă ai și alte sugestii sau întrebări, te rog să-mi lași un comentariu.

Share this:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *