Cele mai comune regrete la bătrânețe

Cele mai comune regrete la bătrânețe

Mi-a plăcut foarte mult un articol pe care l-am citit pe MindBodyGreen, scris de cineva care a lucrat într-un azil de bătrâni și a auzit foarte multe povești de viață.

Cred că cel mai bine este să învățăm din greșelile altora, decât să ajungem și noi la bătrânețe, plini de regrete.

Cele mai comune regrete

regrete

1. Timpul petrecut muncind vs. timpul petrecut cu cei dragi

Încă nu am auzit pe nimeni care să spună: ”mi-aș fi dorit să fi muncit mai mult, în loc să ies cu prietenii sau să-mi petrec timpul în familie”. O știm, dar este o greșeală în care persistăm. Totul poate fi amânat sau reprogramat, dar când vine vorba de muncă, trebuie neapărat să termini ce ai de făcut.

Respectă-ți timpul liber și bucură-te de cât mai multe activități seara, în weekend-uri, concedii etc. În plus, lucrează concentrat până termini un task, fii eficient în timpul programului.

Dacă îți faci treaba la timp, te vei bucura de mai mult timp liber. Nimeni nu concediază un angajat eficient doar pentru că nu bifează ore suplimentare.

2. Un loc de muncă nepotrivit

Strâns legat de primul punct este domeniul de activitate. Foarte mulți se lasă prinși în joburi nesatisfăcătoare, care le irosesc energia și buna dispoziție.

Petrecem cel mai mult timp la muncă. Dacă nu este ceva care îți place foarte mult, nu vei avea cum să duci o viață fericită din niciun punct de vedere.

Gândește-te bine la ce îți place să faci și asumă-ți riscul de a începe o carieră nouă, orice vârstă sau pregătire ai avea. Metode de a face bani se găsesc în orice domeniu, mai ales dacă ești motivat din interior.

Dacă nu știi foarte bine ce ți-ai dori, întreabă-te constant ce ai face fără să fii plătit – acolo este și răspunsul tău. 🙂

3. Prea puțină importanță acordată sănătății

Apreciem sănătatea când ajungem să ne îmbolnăvim, din păcate. Iar la bătrânețe se adună toate greșelile făcute în tinerețe.

Respectă în fiecare zi câteva obiceiuri sănătoase. Mănâncă multe fructe și legume, bea apă, fă sport, odihnește-te. Dă-te cu cremă de protecție solară, fă controale regulate la medic și găsește mereu ceva pozitiv de care să te bucuri. 

4. Un trai confortabil, fără riscuri

Mulți ne trăim viața după criteriile standard, stabilite de societate. Ajungem, astfel, la bătrânețe fără experiențe pe care să le ținem minte.

Amintește-ți mereu că ai o singură viață și trebuie să te bucuri de cât mai multe experiențe. Călătorește, sari cu parașuta, îndrăgostește-te nebunește, organizează petreceri. Dă-ți demisia și pleacă în jurul lumii. Fă orice simți că te-ar ajuta să trăiești din plin.

5. Prea puține lucruri făcute pentru cei din jur

La fel ca la primul punct, nu cred că ajunge nimeni la bătrânețe să zică: ”am oferit prea multe nevoiașilor” sau ”am făcut prea multe acte de caritate”.

Pentru că ”dar din dar se face rai”, oferă din puținul tău și altora. Donează bani, haine, hrană, implică-te în proiecte sociale, oferă o vorbă bună, un umăr de plâns sau măcar un zâmbet.

Sunt mulți oameni pe lume care au nevoie de măcar 10% din ce ai tu. Alege-ți o cauză în care crezi și ajută-i pe cei din jur, contribuie la o societate mai bună și o planetă mai verde.

6. Prea puține călătorii 

Multe persoane regretă că nu au călătorit mai mult. Sunt atât de multe locuri superbe de văzut în România sau alte țări, încât sigur nu-ți ajunge o viață.

Încearcă să vezi cât mai des locuri noi, să faci mini-concedii, călătorii de un weekend. Există multe variante low cost, cât să nu trebuiască să faci economii tot anul pentru un concediu.

Poți căuta cazare prin couchsurfing, să stai cu localnicii și să tai din costurile de cazare. Airbnb este iarăși o variantă de a găsi cazare ieftină. Zboruri low-cost găsești mereu – rămâne doar să găsești compania potrivită. Dacă nu, călătoriile solo au și ele farmecul lor.

7. O atitudine prea serioasă

Viața este și despre bucurie, lucruri mici, experimente, oameni, râs. Este ușor să te lași prins între obiective, carieră, familie și tot ce dictează societatea că este de ”succes”. Dar fără bucuria fiecărei zile, cu bune, cu rele, nu te consolează la bătrânețe

Este normal să simți nevoia și de ceva stabil în viață, cum ar fi un job sau o casă, o familie, dar asta nu înseamnă că toate eforturile noastre trebuie să aibă un scop precis.

Uneori este frumos și să fii spontan, să iei decizii aparent stupide sau pur și simplu doar să stai – poate o zi, poate o lună.

7. Prietenii pierdute

Toate experiențele pe care ni le oferă viața sunt frumoase, dar dacă nu ai cu cine să le împărtășești, își pierd din farmec.

Cei mai mulți bătrâni pe care îi cunosc, chiar și persoane de 40-50 de ani, nu prea mai au prieteni. Au cunoștințe, vecini, cu care mai vorbesc mărunțișuri sau la care apelează în caz de nevoie.

Foarte puțini reușesc să mențină relații autentice de prietenie. Alea în care și dacă te vezi după 5 ani cu o persoană, nu simți că s-a schimbat ceva și poți vorbi la fel de deschis despre orice.

Chiar dacă prioritățile fiecăruia se schimbă în timp, fă câteva eforturi să păstrezi prieteniile reale, benefice. Și nu, Facebook nu se pune, dă un telefon, ieși la o cafea, organizați o mini vacanță spontană.

Asta nu înseamnă că toate prieteniile actuale trebuie menținute toată viața. Oamenii se schimbă constant, iar anumite prietenii de acum poate nu îți vor face bine în viitor. Renunță la prieteniile toxice.

Dacă te tot întâlnești cu cel mai bun prieten din copilărie și de fiecare dată te simți golit de energie după, este clar că trebuie să te detașezi.

Păstrează în viața ta doar oameni pozitivi, care sunt autentici, de încredere și te ajută să crești. Și înconjoară-te de cât mai mulți oameni cu aceleași interese și activități, sunt cel mai de preț dar al vieții (după sănătate :-)).

Concluzii 🙂

Acestea sunt cele mai comune 8 regrete pe care le observ și eu la oamenii din jur. Probabil că le știi și tu, mai ales dacă ai avut discuții cu bunici, dar tot te gândești că ai timp să-ți creezi viața pe care o vrei.

Acordă-ți timp, din când în când, să faci un exercițiu de imaginație și să îți închipui de ce ai fi mândru că ai realizat la  vârsta de 80 de ani. Și nu aștepta, începe chiar de acum să faci mici schimbări care să te apropie de viața pe care ți-o dorești.

Dar mai ales bucură-te de fiecare pas. Dacă te gândești mereu la următorul lucru pe listă, doar bifezi obiective, nu te bucuri de viață.

Obiceiuri sănătoase pentru începători

Obiceiuri sănătoase pentru începători

obiceiuri sanatoase

Deși sunt multe informații legate de alimentație și de obiceiuri sănătoase, în general, mulți oameni încă nu știu de unde să înceapă.

Dacă și tu simți că ai nevoie de o schimbare, dar nu știi ce să crezi din avalanșa de informații din online, începe cu următoarele schimbări mici și o să vezi curând îmbunătățiri.

Bea multă apă

Da, o auzi peste tot, dar câtă apă reușești totuși să bei în fiecare zi? Hidratarea este ”regula” de bază. Degeaba ai o alimentație sănătoasă dacă nu îți ajuți organele și țesuturile cu cel mai de preț lucru – apa. 

Ține în permanență lângă tine o sticlă sau un pahar cu apă și bea cât mai des posibil. Sigur nu vei face supradoză. 🙂

Alimentația sănătoasă

Aici este durerea cea mai mare pentru majoritatea oamenilor. Multe informații, multe contradicții, alimente care dăunează, aditivi, pesticide etc. Nimic nu mai este sănătos și sigur.

Regula de aur (ca orice în viață, de fapt): echilibru și cât mai aproape de natural.

Dacă vrei un articol mai detaliat despre nutrienții necesari organismului, dublat de studii, îți recomand acest articol din Authority Nutrition.

Dar cel mai simplu este să îți urmărești corpul și să înțelegi ce are nevoie. Elimină tot ce este dăunător și adaugă cât mai multe fructe, legume, cereale integrale și grăsimi sănătoase (uleiuri, nuci, avocado etc.)

3 pași simpli de a-ți schimba alimentația:

  1. Elimină treptat tot ce ai nesănătos în casă – dulciuri, covrigei sau alte gustări nesănătoase, uleiuri rafinate etc.
  2. Adaugă legume la fiecare masă. Nu trebuie să îți schimbi peste noapte alimentația. Chiar dacă mai mănânci și lucruri ”rele”, măcar adaugă legume lângă – o să prinzi gustul treptat.
  3. Minimum o masă ca la carte și gustări sănătoase. Impune-ți ca măcar la o masă să respecți principiile unei alimentații sănătoase. Poate fi micul dejun, prânz sau cină (preferabil cina, fiind ultima masă a zilei). La această masă consumă doar legume proaspete în diferite combinții: salată, supă cremă, legume la tigaie, pe grătar etc.
    Iar în ceea ce privește gustările, alege mereu fructe proaspete sau nuci (alune crude, migdale, nuci etc.)

Răbdarea este foarte importantă. Nu face foarte multe schimbări brusc, în timp ce încă tânjești după fast-food sau dulciuri.

După ce vei vedea diferența dintre nesănătos și sănătos, te asigur că organismul te va îndruma singur spre mai multe alimente hrănitoare.

Odihnește-te

La fel ca și hidratarea, toată lumea știe cât de important este somnul, dar foarte puțini respectă un anumit program de somn.

Nu cred în ore și studii, care oricum sunt destul de contradictorii și în cazul acesta. Dar cred în ”vocea interioară”. Cu siguranță știi deja de câte ore de somn ai nevoie, mai greu este cu disciplina.

Chiar și o oră de somn înainte de 12 noaptea este sfântă. Încearcă să adormi cât mai des înainte de această oră.

Aproape orice ai avea important de făcut după 10 seara, poate fi făcut și dimineață. Mai ales că te vei trezi mult mai odihnit și cu mintea limpede.

Mai puțin stres

Legat de ce am scris mai sus de somn, ia-ți măcar 1-2 ore seara doar pentru tine. Foarte important este să nu bagi cu laptop-ul sau telefonul în pat. Lumina albastră pe care o emit este foarte dăunătoare somnului de calitate, dar și ochilor.

Citește câteva pagini dintr-o carte bună sau o revistă care îți place înainte de somn. Nu te mai gândi la ce s-a întâmplat peste zi.

Ziua s-a terminat și vei vedea mâine dacă ai vreun motiv de îngrijorare sau ceva este cu adevărat important.

Nu îți va ridica nimeni o statuie dacă aduci în casă problemele de peste zi și te vei stresa gândindu-te la ele. Nici nu le vei rezolva cu puterea gândului. Nici nu vei forța o soluție bună cu mintea obosită.

Învață în fiecare zi să trăiești mai mult pentru tine și mai puțin pentru alții. Nu te forța să faci lucruri pe care nu ți le dorești doar pentru că cei din jur îți spun că așa e bine.

Asta nu înseamnă egoism, înseamnă să îți respecți singura viață pe care o ai și care nici măcar nu știi cât va dura.

Oferă cât mai multe pentru că din bucuria altora îți iei și tu energia pozitivă. Dar oferă-ți și ție ce îți dorești, elimină gândurile negative și nu te lăsa afectat de părerea altora.

Fă mișcare în fiecare zi

Nu trebuie să pierzi ore întregi sau să te chinui la sală dacă nu ești o fire sportivă. Dar începe să faci cât mai multă mișcare în fiecare zi.

Te ajută nu doar să nu iei în greutate sau să slăbești, dar și să fii mai sănătos, mai energic, mai creativ și eficient la locul de muncă.

Câte sugestii ușoare pentru oricine:

  • Mergi mai mult pe jos – coboară cu o stație mai repede sau lasă-ți mașina mai departe.
  • Ieși în weekend-uri la plimări în natură. Vei reduce și stresul foarte mult, te vei bucura de aer mai curat și te va ajuta și să ai un somn mai bun.
  • Fă câteva mișcări de stretching în pat. Decât să dai snooze 5 minute, mai bine faci câteva întinderi ușoare pentru umeri, șolduri, coloană. Articulațiile și mobilitatea îți vor mulțumi.
  • 10 flotări / genoflexiuni / abdomene dimineața. Dacă orice efort ți se pare greu, pentru 10 exerciții ușoare sigur ai timp oricând. Dacă ți se pare puțin, nu îți face griji, ajută foarte mult. Mai bine puțin în FIECARE dimineață, decât să amâni continuu.
  • Sport cu prietenii – propune-le un program regulat de sport. Poate fi baschet, volei sau tenis, laser tag, orice formă de mișcare. Vă veți bucura și de timp de calitate petrecut împreună, mai util decât să stați la o masă, pe lângă beneficiile pentru sănătate.

Cu aceste mici schimbări, introduse treptat în stilul tău de viață, cu siguranță vei observa curând îmbunătățiri. Te vei simți mai bine și vei avea și o stare de spirit mult mai pozitivă.

Vei putea, astfel, să te bucuri mult mai mult de fiecare clipă.

Mult succes și dacă ai vreo întrebare, lasă-mi un comentariu sau mail. Voi răspunde cu drag la fiecare! 🙂

Curățarea tenului cu miere

Curățarea tenului cu miere

Miere infuzata

Cum poți să îți cureți tenul cu miere?

În primul articol pe care l-am pregătit și care se referă la curățarea tenului cu ulei de cocos am promis că revin cu o metodă la fel de eficientă de curățare a tenului folosind miere.

Auzisem de ceva timp despre cum unele persoane își curăță fața cu miere și mi s-a părut foarte interesant. De măști cu miere mai auzisem și folosisem. Știam că este recomandată în cazul în care ai acnee. Dar nu auzisem de curățarea feței cu miere.

Așa că am decis să încerc și eu această metodă și mi-a plăcut. Dar am îmbogățit puțin rețeta, pentru că mie îmi place să îmi pun și amprenta personală.

Care sunt beneficiile curățării cu miere:

  • Mierea îndepărtează impuritățile fără să înlăture sebumul natural al pielii. Săpunul și alte produse de demachiere nu fac decât să îndepărteze acest strat protector și astfel pielea este forțată să producă mai mult sebum.
  • Mierea are proprietăți antibacteriene și previne formarea coșurilor și implicit a acneei.
  • Pentru că este atât de delicată și hrănitoare, este recomandată tuturor tipurilor de ten, inclusiv celor cu eczemă, rozacee, psoriazis sau foarte sensibile.
  • Are un preț mai mic decât orice alt produs din magazinele de specialitate.
  • Poți face diverse combinații și le poți păstra pe timpul verii la frigider.

ATENȚIE  – această metodă nu îndepărtează și machiajul. De aceea, îți recomand să o folosești dimineața, iar seara, doar dacă te-ai demachiat înainte.

Ingrediente necesare:
– 30 ml miere
– 2 pliculețe de ceai de gălbenele (dacă nu ai direct plante uscate), mușețel sau lavandă (acestea calmează, hidratează, ajută la regenerarea pielii și stimulează producția de colagen)
*Eu am făcut pentru început o cantitate mică, ca să pot testa. La fel poți face și tu, iar dacă îți place, poți păstra recipientul la frigider.

 Metoda de realizare:
– combină ingredientele între ele într-un recipient de sticlă. Poate fi un borcan (când folosești produsul, ia-l cu linguriță, să nu intre bacterii)
– înainte de folosire, amestecă ușor, pentru că florile au tendința să se ridice la suprafață
– aplică o cantitate mică de produs în palme
– apoi întinde-l pe față, gât și decolteu și masează ușor cu mișcări circulare, ferind zona ochilor
– poți lăsa câteva minute pe față și apoi clătește cu apă din abundență

Ce mi-a plăcut cel mai mult după ce m-am spălat a fost faptul că fața nu mă mai strângea. Pielea a devenit foarte catifelată și o simțeam curată și fină la atingere. Sebumul dispăruse (deoarece se știe că mierea are capacitatea de a curăța foarte bine impuritățile și sebumul din pori) complet și pe parcursul zilei am observat că tenul meu nu a mai devenit atât de gras ca înainte.

Sper ca ți-a stârnit curiozitatea și aștept să îmi povestești cum ți se pare această metodă.

sibel
Cu drag,

Sibel

www.cosmeticaorganica.eu