O zi de sănătate

O zi de sănătate

Am întâlnit multe persoane care și-ar dori să facă mici schimbări în stilul de viață pentru mai multă sănătate și echilibru, însă nu știu de unde să înceapă.

sanatate

Pentru că practica este mai bună decât teoria, mai jos am alcătuit un model pe care îl poți urma să testezi un stil de viață mai sănătos atât din punct de vedere fizic, cât și psihic.

Majoritatea activităților sunt testate pe propria piele, dar și inspirate din stilul de viață al unora dintre cei mai de succes oameni din lume.

Obiceiuri zilnice pentru mai multă sănătate și fericire

6AM – deși mulți dintre cei mai bogați și influenți oameni ai planetei se trezesc la 5AM, începe cu 6AM, mai ales dacă nu ești o persoană matinală (ideal ar fi să te și culci până în ora 23.00 cu o seară înainte).

– începe ziua cu un pahar de apă plată călduță cu lămâie

– fă puțină mișcare: stretching, câteva mișcări de yoga, orice fel de activitate care să îți pună sângele în mișcare și să te dezmorțească

– stabilește-ți agenda zilei: ce obiective ai, ce îți dorești să rezolvi, care sunt prioritățile, cum îți dorești să te simți

7AM – pregătește-ți un mic dejun hrănitor. Câteva variante: 

  • lapte cu cereale, nuci și fructe deshidratate
  • omletă cu branză, ardei gras, roșii și o salată de rucola
  • mix de fructe cu un iaurt grecesc și cereale integrale
  • tartine din pâine integrală cu hummus, ardei gras și castraveți
  • un smoothie cu fructe, lapte vegetal, o mână de verdeață și o felie de pâine integrală cu unt de arahide

8AM – până pleci spre birou citește câteva articole de dezvoltare sau câteva pagini dintr-o carte. Cumpără-ți și e-book-uri pentru a profita de timpii morți din trafic.

9AM -12.00 PM – stabilește-ți prioritățile pentru ziua respectivă și începe cu cel mai dificil task pentru a profita de energia maximă.

– asigură-te că iei câte o scurtă pauză de aprox. 10 minute la fiecare oră pentru a te întinde și a lua o gură de aer proaspăt.

– nu îți întrerupe activitatea pentru a verifica mail-ul. Conform mai multor studii, verificarea constantă a mail-ului omoară productivitatea.

12PM – 1PM – alege un prânz sățios și nutritiv, neapărat însoțit de o salată cu multe legume. Poate fi orez cu legume, piept de pui la grătar, paste integrale cu legume, o supă cremă, mâncare de legume (vinete, dovlecei, mazăre, ciuperci etc.), important este să fie diversificat și bogat în legume.

4PM – ia o gustare alcătuită din fructe și semințe (alune, nuci, migdale etc.).

6PM – fă orice este necesar pentru a te deconecta total de job: ascultă muzică, citește un articol motivațional, sună un prieten etc.

7PM – ia cina în familie sau alături de un prieten apropiat, o persoană pe care nu ai văzut-o de ceva vreme. Nevoia de socializare este una dintre cele mai importante pentru un stil de viață echilibrat și fericit. Cina trebuie să fie ușoară, o salată sau supă.

9PM – petrece puțin timp de calitate cu tine, fă-ți o baie relaxantă, o mască, folosește o cremă sau un ulei de corp. Pe scurt, răsfață-te.

La finalul zilei fă o scurtă evaluare, cum te-ai simțit, ce ai realizat, ce ai fi vrut să faci mai bine și ce activități dorești să urmezi cu consecvență.

Evident că orele sunt trecute orientativ, tu îți poți face programul în funcție de job, obiceiuri și cum te simți că asta este important, de fapt.

Tratează-ți corpul cu respect, așa cum ți-ai sfătui propriul copil și urmărește cu atenție semnalele, nivelul de energie, starea sentimentală etc. Vei ști ce să faci mai departe!

 

 

 

Zâmbetul schimbă vieți

Zâmbetul schimbă vieți

Suntem atât de prinși în toate treburile pe care ”trebuie” să le rezolvăm zilnic, încât uităm să oferim un zâmbet. Uităm să facem un compliment. Uităm pur și simplu să ne oprim din când în când doar ca să respirăm și să ne bucurăm de ceea ce ne înconjoară.

Importanța unui zâmbet

Mai multe studii au demonstrat că cea mai mare fericire pe care o simte omul este atunci când dăruiește.

Așa că începe chiar de astăzi să dăruiești un zâmbet, un compliment, să faci orice gest frumos pentru cei din jurul tău indiferent de cum se comportă ei. O să vezi efectul imediat.

Timpul nu-l ai. Ți-l faci!

Timpul nu-l ai. Ți-l faci!

Cel mai simplu atunci când nu reușești să faci ceva este să găsești vinovați, iar timpul este cel mai comun ”vinovat”.

2014-09-2-Life-of-Pix-free-stock-photos-hands-desk-swatch-Damian-zaleski

Dacă spui că nu ai timp, ai scăpat de stres, nu poți veni cu soluții, pur și simplu nu ai timp, e imposibil.

Timpul nu-l ai, ți-l faci

Din fericire, sau din nefericire pentru unii, ai timp pentru orice îți dorești să faci. Ingredientele secrete se numesc determinare și prioritizare.

Dacă nu ai timp de ceva, înseamnă că nu îți dorești cu adevărat să faci acel lucru, timpul este doar o scuză care să te absolve de orice responsabilitate.

De exemplu, dacă îți dorești să faci sport, este imposibil sa nu găsești timp. Oricând poți găsi măcar 10 minute dimineața sau seara, te poți disciplina să mergi mai mult pe jos, să urci scări etc.

Oamenii de succes pe care îi admiri au tot 24 de ore în zi, așa că:

-> Pune pe foaie tot ce îți dorești să faci într-o zi/săptămână/lună

-> Prioritizează tot ce ai de făcut în funcție de cât de mult îți dorești cu adevărat să le faci. Încearcă să nu pui pe listă lucruri care sună interesant sau dau bine în fața altora, ci lucruri care să corespundă valorilor și obiectivelor tale personale.

-> Creează-ți un calendar astfel încât să te disciplinezi să duci la bun sfârșit tot ceea ce este pe listă.

Dacă nu reușești din prima, nu este capăt de lume. Ce nu ai reușit să faci astăzi, încearcă să faci mâine, preferabil să fie primul lucru pe care îl faci dimineața.

Reia această listă cel puțin o dată pe săptămână. Este posibil ca, în timp, să ți se schimbe interesele și prioritățile, așa că nu are rost să-ți pierzi timpul cu acel lucru.

Iar ca încheiere, dacă tot nu ai timp, încearcă măcar să nu dai vina pe asta totuși și să fii onest(ă) față de tine admițând că, de fapt, nu este un lucru atât de important pentru tine și ai lucruri mai importante de făcut.

Mult spor!

Acțiuni concrete, nu doar proteste

Acțiuni concrete, nu doar proteste

S-au scris atât de multe în ultimul timp, că nu aș putea să vin cu ceva nou și nici nu mă prea pricep la politică. Însă aș vrea să insist pe ideea acțiunilor concrete, pe ceea ce putem face fiecare dintre noi pentru o țară și o lume mai bună.

Suntem responsabili pentru tot ceea ce ni se întâmplă în fiecare zi a vieții noastre, nu doar astăzi și câteva săptămâni de acum încolo. Am mai scris un manifest timid acum ceva timp, pe vremea când nu avusese loc vreo mare tragedie, în care spuneam că lucruri frumoase se fac constant, doar că nu se promovează, lumea nu se implică și tot noi suntem vinovați pentru cultura existentă, pentru articolele din presă și pentru emisiunile de la televizor.

Interacționez de câțiva ani cu mediul ONG, nu suficient de implicată, din păcate, dar suficient de aproape cât să știu că pentru majoritatea inițiativelor muncesc o mână de oameni și sunt susținuți de prea puțini pentru a avea rezultate notabile. Un exemplu concret este CeRe Participare, care de ani de zile tot inițiază numeroase proiecte frumoase de organizare comunitară și nu numai. Oare câți dintre cei care se plâng de sistem sau au ieșit în stradă știu de ei…sau s-au implicat în vreo cauză? Sau au încercat chiar ei să schimbe ceva, cât de mic la ei și cei din jurul lor?

Pe scurt, concret, aș vrea să văd de acum încolo:

  • Implicare în ONG-uri și inițiative civice, ecologice etc., în funcție de puținul timp pe care îl are fiecare la dispoziție. Doar pe StiriONG se pot descoperi multe, însă există numeroase alte site-uri/publicații.
  • Plângeri și reclamații depuse pentru orice neregulă văzută sau trăită. Da, chiar dacă ”oricum nu schimbă nimic”!
  • Stop șpagă! De la banalul plic la doctor, până la propria afacere.
  • Mai multă informare în ceea ce privește legislație, drepturi, obligații, economie etc. , mai puține tabloide și emisiuni penibile.
  • Mai puțină ură, mai puțin arătat cu degetul și căutat vinovați oriunde în afară de propria ogradă.
  • Mai multă iubire, respect și compasiune pentru cei din jur. Chiar dacă ești tratat urât, fă-ți tu datoria și tratează frumos mai departe. Nu faci nimănui altcuiva un bine mai mare, decât ție, dacă devii mai bun.

Ar fi mult mai multe pe listă, dar măcar să pornim de la atâta. Eu nu arăt cu degetul, eu mă simt vinovată că nu am făcut mai multe, că nu am insistat mai mult deși am avut tentative de implicare în diverse proiecte. Mă simt vinovată că m-am descurajat că nu vedeam mai mult de 1-2 like-uri la postările care vizau diverse proiecte în care am fost implicată. Mă simt vinovată că am renunțat ușor, ușor…

Dar de astăzi înainte îmi promit mie că o să mă implic mai mult, o să insist până nu mai am putere, o să ajut și o să încerc să îmi schimb pătrățica mea, atât cât pot.

Și sper să văd asta la cât mai mulți, sper să văd cât mai multe like-uri și share-uri pe Facebook la inițiative și acțiuni concrete, sper să văd mai mulți care reciclează, plantează copaci, care depun petiții, plângeri și reclamații, care adună alți oameni să facă lucruri frumoase împreună și investesc într-o educație mai bună, o societate mai caldă și o comunitate mai unită. 

community-cropped
Sursă: ehhsdean.com